Ekipa Strefy 21 zdobywa Mont Blanc

Na początku sierpnia nasza ekipa w składzie: Krzysiek, Sobczaq, Cezar odwiedziła piękny górski zakątek Francji, w którym mieści się najwyższy szczyt Alp (a niektórzy twierdzą, że Europy). Plan zakładał wejście na szczyt Mont Blanc (4810m. npm) tzw. drogą normalną.

Po odczekaniu na stosowne okienko pogodowe rozpoczęliśmy od podejścia do obozu bazowego Tete Rousse. Następnie przeszliśmy do drugiego obozu, który znajdował się na śnieżnej grani powyżej schroniska Refuge du Gouter. W drugim obozie spędziliśmy dwa dni aklimatyzując się, topiąc śnieg i przeczekując chwilowe pogorszenie pogody.

W czwartek, 4 sierpnia o godzinie 2:30 w nocy, korzystając z poprawy pogody wyszliśmy na szczyt. Tuż przed 6:00 piękny wschód słońca zastał nas w pobliżu schronu awaryjnego Vallot. Po przejściu stromą i wąską granią Arête des Bosses o godzinie 9:00 stanęliśmy na szczycie Białej Góry. Wnieśliśmy tam oczywiście flagę Strefy 21, co zostało uwiecznione na zdjęciach widocznych poniżej 🙂 Dziękujemy wszystkim za wsparcie naszej małej wyprawy!